Bedøvelse og sedasjon

Bedøvelse og sedasjon - for en skånsom tannbehandling

Redd for smerte under tannbehandling?

Hos Tannlegeteam vektlegger vi at alle tannbehandlinger hos oss skal være så skånsomme som mulig. Vi tilbyr lokalbedøvelse (anestesi) ved alle behandlinger som kan medføre ubehag. Vi setter bedøvelse ved behov for at du som pasient ikke skal føle smerte eller ubehag under tannbehandling.

Bedøvelse hos Tannlegeteam

Hos oss står du som pasient alltid i sentrum, og vi ønsker at alle behandlinger utført hos oss skal oppleves som trygge og skånsomme uten smerte.

Lokalbedøvelse med injeksjon

Dette er den mest benyttede formen for bedøvelse i forbindelse med tannbehandling. Det hører til sjeldenhetene at man opplever å være allergisk mot lokalbedøvelse, men vi kartlegger eventuelle allergier og forbehold ved ditt første besøk, for å unngå utslag under behandling.

Tannbehandling under sedasjon

I de tilfeller hvor lokalbedøvelse ikke er nok vil pasienter kunne få tilbud om behandling under sedasjon (beroligende midler i tablettform). Vi tilbyr dette for pasienter med kraftig brekningsrefleks eller kraftig behandlingsangst i form av tannlegeskrekk.

Tabletten inntas i forkant av behandlingen, før lokalbedøvelse administreres og behandlingen påbegynnes. De fleste vil oppleve god effekt av denne medisinen og slappe mere av samt redusere eller eliminere brekningsfornemmelse eller behandlingsangst.