Tannlegeteam logo

Tannlegeteam

Tannlegeundersøkelse

Tannlegeundersøkelse - for å forebygge sykdommer i munnen

Tannlegeundersøkelse

Hos Tannlegeteam er vi opptatt av at du som pasient kommer til årlig undersøkelse og rens for å opprettholde en sunn munnhelse gjennom hele livet. Årlige tannlegeundersøkelser spiller en nøkkelrolle i forebygging, tidlig påvisning og behandling av tannproblemer.

Forebygging av tannproblemer

Din årlige undersøkelse hos Tannlegeteam muliggjør tidlig påvisning av blant annet karies, tannkjøttsykdommer, tannslitasje, fyllinger etc. Vi kan identifisere små hulrom før de utvikler seg til større problemer, noe som bidrar til å bevare tannsubstans. Påbegynnende kariesangrep kan behandles med fyllinger før de utvikler seg til mer omfattende skader som krever rotfylling eller tannuttrekning.

Forebygging av tannkjøttsykdommer

Regelmessige besøk gir muligheten til å vurdere tannkjøttets helse. Tidlig påvisning av tannkjøttsykdommer som gingivitt eller periodontitt bidrar til å forhindre alvorlige komplikasjoner. Ved påvisning av tannkjøttsykdommer kan vi anbefale behandlingsmetoder for å hindre ytterligere progresjon.

Overvåkning av tannslitasje

Slitasje på tannemaljen kan føre til følsomhet og andre problemer. Årlige besøk gir muligheten til å overvåke eventuell tannslitasje og gi råd om forebyggende tiltak.

Behandling av tannsensitivitet

Hvis tannsensitivitet blir identifisert, kan tannlegen foreslå passende behandlingsalternativer for å lindre ubehaget.

Råd om riktig tannpleie

Hos Tannlegeteam gir verdifulle råd om riktig tannpleiepraksis, inkludert riktig tannbørsteteknikk, bruk av tanntråd og valg av tannkrem.

Profesjonell tannrensing

Din årlige undersøkelse besøk hos Tannlegeteam i Oslo inkluderer alltid profesjonell tannrensing, som fjerner plakk og tannstein som ikke kan håndteres effektivt hjemme.

Overvåking av tannhelsehistorie og oppdatering av journal

Hos Tannlegeteam i Oslo holder vi en detaljert journal over din tannhelsehistorie som pasient, inkludert tidligere behandlinger, utførte prosedyrer og identifiserte problemområder. Dette gir en kontinuerlig oversikt over din munnhelse.

Behandlingsplanlegging

Basert på den årlige vurderingen, vil vi i Tannlegeteam utarbeide en skreddersydd behandlingsplan for å imøtekomme individuelle behov og mål.

Ta kontakt i dag!

Er det lenge siden forrige tannlegebesøk, kanskje du mistenker hull i en tann eller du tenker du har behov for forebyggende tannpleie?

Ta kontakt med TannlegeTeam på 22 65 57 77 eller benytt bookingknappen under for å komme til vår timebestilling.

Tips fra tannlegen

Delbetaling med SVEA Finans